5 maart 2021

Livestream: Hoe hard raakt corona arme landen?

Het Wetenschappelijk Instituut voor de SGP heeft op zaterdag 6 maart een boeiende livestream georganiseerd over ontwikkelingssamenwerking in coronatijd. Tijdens de uitzending staat de volgende vraag centraal: Hoe hard raakt corona arme landen?

KLIK HIER VOOR DE LIVESTREAM

Het Wetenschappelijk Instituut voor de SGP heeft de livestream in samenwerking met ZOA, Woord & Daad en PRISMA weten te realiseren. De uitzending omvat een gevarieerd programma, met inbreng van Chris Stoffer namens SGP, Chris Lukkien namens ZOA, Haaije Feenstra namens Prisma en Rina Molenaar namens Woord & Daad. Het gesprek tussen de gasten was open, eerlijk en boeiend. Daarnaast is er een muzikaal intermezzo verzorgd door Jose Luis, een oud sponsorkind van het Woord & Daad programma.

De uitzending is in drie blokken verdeeld: Corona daar, corona hier; (2) Waarom ontwikkelingssamenwerking en (3) De toekomst van ontwikkelingssamenwerking. Een boeiend citaat uit het gesprek over corona door Haaije Feenstra: ''Als we één vaccin hier in Nederland zetten, moet er ook één vaccin zijn voor onze naaste in het buitenland''. Benieuwd geworden? Klik hier!

___________________________________________________________________________________
Binnen het thema ontwikkelingssamenwerking heeft het WI het boek: Recht Omarmen uitgegeven. Het boek gaat in op het thema hoe christelijke politiek de strijd tegen onrecht en armoede aan kan gaan. Nu te bestellen in onze webshop voor slechts €6.95! Naar de webshop