Over het WI

Waarom heeft de SGP een WI?

Een politieke partij zonder denktank is als een wijnvat zonder al te veel inhoud. Daar kun je flink lawaai mee maken, maar het geluid klinkt nogal hol en leeg. Misschien kende u de SGP al wel, maar had u het WI-SGP nog niet opgemerkt? Dat kan kloppen. Goede wijn behoeft geen krans.

Wij gaan een beetje schuil achter de vertegenwoordigers van de SGP die in Gemeenteraden, Waterschappen, Provinciale Staten, Europees Parlement, Eerste en Tweede Kamer de standpunten van de SGP met verve uitdragen en opkomen voor de christelijke waarden die goed zijn voor de hele samenleving.

Wat doet het WI? Wij onderzoeken actuele maatschappelijke ontwikkelingen, en delen de verworven kennis en inzichten met SGP-politici en een breder publiek. Zo kunnen onze volksvertegenwoordigers nog beter beslagen ten ijs komen. In de loop van 50 jaar hebben we circa 150 publicaties uitgebracht en vele edities van het tijdschrift Zicht.

Download een gratis editie van Zicht Magazine!

Over ons logo

In het beeldmerk van het WI-SGP is een stukje van een kasteelmuur te zien. De letter G verbeeldt de meest bekende actie van Guido de Brès: in de nacht van 1 op 2 november 1561 gooide hij een exemplaar van de Confession de Foy over de muur van kasteel Doornik, vergezeld van een brief gericht aan koning Filips II, heer der Nederlanden. De lus heeft de vorm van een vis (Grieks: Ichthus), een herkenningssymbool dat al bij de eerste christenen in gebruik was. De letters I-ch-th-u-s staan voor de kernboodschap van het Evangelie: Jezus Christus, Gods Zoon, de Redder.

Dit logo verbeeldt heel goed onze missie. De publicaties van het WI-SGP kun je zien als ‘pakketjes’ die we naar politici sturen, met als doel dat de boodschap van de SGP in de samenleving belandt en daar wordt opgepakt.

Steun het Wetenschappelijk Instituut

Door het Wetenschappelijk Instituut kunnen onze volksvertegenwoordigers nog beter beslagen ten ijs komen.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Doneren

Lid worden

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.

SGPJ lid worden

De SGPJ behoort tot de grootste politieke jongerenorganisaties van Nederland. Word jij hier ook lid van?

Ondernemers­platform

Vindt u een goede verbinding tussen politiek en werkvloer belangrijk? Word dan lid van ons platform.

Bestuurders­vereniging

De BSV van de SGP is een platform voor toerusting en netwerken voor huidige en aankomende politici & bestuurders.

Wetenschappelijk instituut

Doormiddel van o.a. onderzoek levert het WI een bijdrage aan de doordenking van maatschappelijke ontwikkelingen.