10 september 2021

Online evenement: Rondom Afghanistan

__________________________________________________________________________________________

• Datum: Dinsdag 28 september, 20:00 - 21:30 D.V.
  • Locatie: Online (inschrijven verplicht)
  • Gasten: Generaal Mart de Kruif b.d., Sandra Korteweg (Senior Benelux Representative bij Syriac Cross Organization for Relief and Development) en Johannes de Jong (Directeur van Sallux)

REGISTREER HIER

Chaos en ellende in Afghanistan. Sinds de Amerikaanse president Joe Biden heeft besloten zijn Amerikaanse troepen terug te trekken uit Afghanistan, heeft de Taliban de macht heroverd in het land. Ook Nederland heeft twintig jaar lang meegewerkt aan hun missie van wederopbouw in Afghanistan. Die missie kwam abrupt ten einde. Nederland evacueerde alle militairen voor het ultimatum van 31 augustus 2021, met alle gevolgen van dien.

Verschillende vragen komen naar boven: Hoe heeft dit kunnen gebeuren en hebben we dit kunnen voorkomen? Was de twintigjarige Nederlandse missie in Afghanistan zinvol? Hoe moet het nu verder met Afghanistan? Deze en nog veel meer vragen en gespreksonderwerpen komen aan bod tijdens het online evenement: Rondom Afghanistan.

Tijdens deze uitzending wordt u ook uitgenodigd om vragen te stellen aan de sprekers. Wie weet wordt uw vraag wel beantwoord tijdens het evenement! Bent u enthousiast geworden en wilt u dit evenement niet missen? Schrijf u dan in via het onderstaande inschrijfformulier. Hartelijk dank!

Let op: Tijdens het online evenement vragen wij u uitdrukkelijk om met respect om te gaan met de gasten. Indien wij enige vorm van haat bemerken zijn wij genoodzaakt u te schorsen uit het online evenement. Bij voorbaat dank.

REGISTREER HIER