7 december 2022

Nieuwe Zicht over SGP in cliché

'Over de SGP doen hardnekkige clichés de ronde. Bij wijze van amuse neem ik1 er eentje op de korrel: SGP’ers gaan niet met de tijd mee.'

'Vandaag de dag krijgt niemand graag het verwijt om de oren dat ‘ie achter loopt. Wie niet meegaat met de tijd, lijkt bij voorbaat een verliezer. Gelet op de frequentie waarmee het in ’s lands vergaderzalen en elders klinkt, schijnt het een zwaarwegend argument. Niets is minder waar. Op de keper beschouwd is het zo licht als lucht en zo vluchtig als de ijdelheid van Predikers motto.'

In deze editie van Zicht behandelen we de clichés over de SGP en denken we na over identiteit en imago van de partij. In deze editie leest u onder andere een interview met Pim van den Dool, NRC verslaggever, die 'gelijk gefascineerd was door de SGP'. Ook leest u een interview met mr. I.P. de Groot, advocaat van de Krimpense predikant A. Kort: 'Om de diepste laag van deze zaak te vinden, was er heel wat denkkracht en nachtwerk nodig'. Benieuwd geworden? Bestel deze editie via onderstaande knop!

Naar de webshop

1Geschreven door Jan Schippers, Eindredacteur van Zicht.