11 maart 2022

Speciale editie Zicht!

In 2022 herdenkt het Wetenschappelijk Instituut voor de SGP het leven en het werk van Guido de Brès, de naamgever van onze stichting. De eerste editie van Zicht zal dit jaar dan ook geheel in het teken staan van het denken en doen van Guido de Brès en de betekenis daarvan voor vandaag.

Waarover kunt u o.a. iets lezen in dit speciale ‘Guido 500’-nummer?

• een interview met dr. Huib Klink vdm over Willem van Oranje en Guido de Brès;
  • Harm-Jan Rouwendal MA verzorgt een biografische schets: wie was Guido de Brès?
  • SGP-boegbeeld mr. Kees van der Staaij en acht andere SGP-politici vertellen op welke manieren zij vandaag geïnspireerd worden door wat Guido dacht en deed;
  • ds. Harm J. Boiten schrijft over de wereldwijde invloed van de Nederlandse geloofsbelijdenis;
  • een Bijbelstudie van dr. Bram Kunz vdm n.a.v. 1 Petrus 3:15b, de tekst die Guido als motto meegaf aan de Nederlandse geloofsbelijdenis
  • Drie prikkelende columns, o.a. van mr. Arnold Weggeman onder de titel ‘Opstandige SGP-achterban?’
  • dr. Gertjan Schutte trekt een paar interessante parallellen tussen Guido de Brès en Willem Groen van Prinsterer.

Het komend Zichtnummer zal extra bijzonder zijn, omdat de stijl en lay-out van Zicht compleet is vernieuwd, met dank aan de ontwerpers van Bladenmakers uit Nijkerk! En de buren van Torendruk blijven Zicht trouw drukken. Met een frisse opmaak presenteren wij u graag in de eerste week van april het speciale themanummer over Guido de Brès. Wij wensen u veel leesplezier!

Bestel het themanummer Guido 500 hier!

Maak nu kennis met Zicht!

Bent u nog geen Zicht-abonnee? Wanneer u zich nu abonneert op ons tijdschrift (of donateur wordt van de Guido de Brès-Stichting), dan krijgt u dit nummer gratis thuisbezorgd. Klik hier voor meer informatie.