17 september 2019

MIGRATIE: STEMMEN MET DE VOETEN?

Internationale Conferentie SGP - 2019

MIGRATIE: STEMMEN MET DE VOETEN?

Het thema 'migratie' is van alle tijden. Maar de laatste decennia merken we steeds nadrukkelijker de gevolgen van het wegtrekken van mensen uit Oost-Europese landen en uit het Midden-Oosten naar West-Europa.

Wat zijn de effecten van migratie voor het land van herkomst en voor het land van aankomst? Denk bijvoorbeeld aan werkgelegenheid, lagere lonen en braindrain.

Op vrijdagmiddag en -avond 11 oktober 2019 willen we samen met onze internationale sprekers en gasten uit diverse landen van Oost-Europa en het Midden-Oosten nadenken over de gevolgen van migratie. Welk beleid is gewenst? Welke houding nemen we als christen aan ten opzichte van de arbeidsmigrant of vluchteling?

U bent van harte welkom!

Het middagprogramma begint om 14.00 uur (vanaf 13.30 uur inloop met koffie); het avondprogramma begint om 19.30 uur (vanaf 19.15 uur inloop met koffie). Tussen 17.30 en 19.30 uur wordt een maaltijd geserveerd. U kunt ook apart deelnemen aan het avondprogramma als u 's middags verhinderd bent (of andersom).

Na de lezingen, tijdens de workshops en de pauzes is er ruim de gelegenheid om hierover van gedachten te wisselen en contacten te leggen.

De voertaal tijdens de conferentie is de engelse taal. U kunt wel uw evt. vraag in het Nederlands stellen. Die wordt dan voor de andere deelnemers vertaald.

In verband met de catering is tijdige aanmelding zeer gewenst. U kunt zich aanmelden door onderstaand formulier in te vullen. Wilt u dit uiterlijk 4 oktober doen? Na aanmelding ontvangt u het programma. U kunt dit ook opvragen via een email naar wi@sgp.nl

Deze internationale conferentie is een initiatief van de Stichting Vormingsactiviteiten Oost-Europa SGP en het Wetenschappelijk Instituut voor de SGP.

Wanneer: vrijdag 11 oktober 2019
Tijd: 14:00 - 21:30 uur
Locatie: GOES, Hoornbeeck College (Van Dusseldorpstraat 45; 4461 LT Goes)
Sprekers: Prof. Florin Duma (Roemenië), Minze Beuving, Peter Schalk, Jacques Bazen, Kees Hulsman (Egypte) e.a