HomeAgendaInternationale conferentie

Internationale conferentie

Vrijdag 26 oktober 2018 D.V.

Family first

Naar positieve gezinspolitiek

In veel Europese landen lijkt het normale gezin steeds meer te worden genegeerd en gewantrouwd in het overheidsbeleid. Tijdens deze 7e internationale conferentie georganiseerd door de SGP willen we de familie weer op de eerste plaats zetten. Het onderwerp van de conferentie is: Naar positieve gezinspolitiek. Dit onderwerp zal worden behandeld in twee delen waarin deelnemers vanuit Europa en het Midden-Oosten van elkaar kunnen leren door het delen van ervaringen en goede voorbeelden. Tijdens het middagprogramma kijken we hoe de boodschap van het gelukkige gezin kan worden overgebracht en welk beleid stabiel gezinsleven kan stimuleren. In de avondsessie beschouwen we het belang en de behoeften van de familie en hoe we daarvoor steun kunnen mobiliseren. Van harte welkom!

Let op: de voertaal is Engels (u kunt wel uw evt. vraag in het Nederlands stellen)

Locatie
Landgoed De Zonheuvel, Amersfoortseweg 98, Doorn Gratis parkeergelegenheid en gratis gebruik van shuttlebusjes van/naar Driebergen/Zeist

13:00  Inloop
13:30  Opening door dr. M. Klaassen
13.40  Lezing ‘Framing the Family’ door Birgit Kelle
14.35  Q&A
15.00  Pauze
15.15  Workshopronde 1 met Eline Nieuwland-van den Bosse en Maria de Jong
16.00  Wisseling
16.15  Workshopronde 2 met Gert Jan Kloens, Pieter Moens en Leo van Doesburg
17.00  Statement door Bert-Jan Ruissen
17.15  Sluiting

17.30  Diner
            (voor deelname aan het diner wordt een bijdrage gevraagd van € 10,- per persoon, te voldoen voor 24 oktober 2018
            op rekeningnummer NL23 RABO 0304 5620 84 t.n.v. Guido de Brès-Stichting)

19.00  Inloop
19.30  Opening met statement door Kees van der Staaij
20.00  Lezing ‘Stand up for the importance of the family’ door Antoine Renard
20.45  Paneldiscussie met Antoine Renard, Mariska Orbàn, Father Bashir, Hong-Key Chung en Kees van der Staaij
21.45  Sluiting

Gelegenheid voof informele ontmoeting

Over de sprekers

• Birgit Kelle is Duits journaliste en schrijfster van de boeken Muttertier en GenderGaga. Ze is voorzitter van Frau 2000plus e.V, bestuurslid van New Women for Europe en voorlichter bij Rettet die Familie.
  • Antoine Renard heeft jaren in het bedrijfsleven gewerkt en is momenteel voorzitter van Federation of Catholic Family Associations in Europe (FAFCE) een lid van Economic, Social and Environmental Council (ESEC) van Frankrijk.

Aanmelden

We zien ernaar uit u te ontmoeten op de conferentie. Graag ontvangen wij uw aanmelding voor 23 oktober.