HomeAgendaGuidolezing

Guidolezing 2018

Opnieuw uitgedaagd!

Guidolezing door mw. dr. A.A. Kluveld

Datum: dinsdagavond 13 november 2018 D.V.

Op 13 november is het precies 400 jaar geleden dat de Nationale Synode te Dordrecht haar eerste zitting hield. Met een Remonstrantie werd de Kerk van de Hervorming toen uitgedaagd om op kardinale punten van haar geloofsovertuiging water bij de wijn te doen. Ze hield echter ferm stand.

Op welke manier wordt de christenheid in Nederland vandaag de dag uitgedaagd? Welke dominante ideologieën in samenleving en politiek stellen het reformatorisch geloof thans op de proef? Op die belangrijke vraag hoopt mevrouw dr. A.A. Kluveld, als cultuurhistoricus verbonden aan de Universiteit Maastricht, in de vierde Guidolezing in te gaan. Uiteraard wordt de vraag toegespitst op de positie van de honderdjarige SGP in het actuele politieke krachtenveld.

19.15 uur           Ontvangst

20.00 uur           Opening

20.15 uur           Lezing

21.00 uur           Gedachtewisseling

21.40 uur           Sluiting

21.45 uur           Gelegenheid voor informele ontmoeting

Kasteel Woerden

Kasteel 3

Woerden

Klik hier voor de routebeschrijving.

Aanmelden

U bent van harte welkom om de Guidolezing bij te wonen. Aanmelding is verplicht. Gelieve zich aan te melden voor 5 november. De zaalcapaciteit is echter beperkt. Donateurs hebben voorrang. Overige aanmeldingen worden verwerkt op volgorde van binnenkomst.

Persbericht 'Gerechtigheid verhoogt een volk'

29 jun. 2016