HomeAgendaGuido-conferentie

Guido-conferentie

Hoeveel kan een goed geweten verdragen?

In gesprek over voltooid leven, lege tolerantie en andere actuele kwesties

Op zaterdag 17 juni willen wij graag met u van gedachten wisselen over de studies die dr. M.J. Kater (TUA) en mw. dr. A.A. Kluveld (UM) hebben geschreven. De thematiek is niet alleen uitermate actueel, maar raakt ook aan essentiële uitgangspunten van staatkundig gereformeerde politiek.

Vanaf 09.15 uur heten we u welkom met een kop koffie of thee.

Om 09.45 uur begint het programma, met onder meer pitches door de auteurs en referaten door drs. P. Lieverse (anesthesioloog, Erasmus MC Kanker Instituut) over ‘Voltooid leven’ en de gewetensvrijheid van zorgverleners en dr. Th.W.A. de Wit (universitair docent politieke filosofie en bijzonder hoogleraar Universiteit van Tilburg) over Het belang van (religieuze) tolerantie in een (seculiere) democratie.

Na een korte pauze kan in een deelsessie met de auteurs nader van gedachten worden gewisseld. Ter afronding spreekt mr. drs. J. van den Brink (advocaat in het veld van bestuurs- en onderwijsrecht) een krachtig en kruidig statement uit.

Na afloop van de conferentie (omstreeks 12.45 uur) wordt u een lunch aangeboden (bij mooi weer op het terras buiten).

Green Village, Blokhoeve 7 te (3438 LC) Nieuwegein.

Deze locatie is goed bereikbaar per OV met bus of de sneltram vanaf Utrecht CS/Jaarbeursplein.

Green Village ligt nabij de autosnelwegen A12, A2 en A27. Er is gratis parkeergelegenheid. Voor de routebeschrijving zie http://www.green-village.nl/contact/

Aanmelden

Via onderstaand formulier kunt u zich aanmelden voor deze Guido-conferentie. Voor deelname aan de conferentie zijn geen kosten verbonden. Voor de lunch vragen wij u een bijdrage van € 10,00 te storten op
Rabobankrekening NL 23 RABO 0304562084 t.n.v. Guido de Brès-Stichting te Rotterdam o.v.v. 'Guidoconferentie 17 juni'.

Wij zien ernaar uit u te ontmoeten op zaterdag 17 juni!