HomeAgendaBoekpresentatie

Boekpresentatie

Drie keer Woordwaarde

D.V. donderdagavond 12 oktober 2017

Wie zich beroept op de Bijbel in het publieke debat merkt al snel dat er kortsluiting kan ontstaan. Godsdienstige argumenten verdragen zich niet met de scheiding van kerk en staat, zegt de een. Geloof is iets persoonlijks, daarom hoort het achter de voordeur thuis, zo vindt een ander. In welke situaties is citeren uit de Bijbel passend en wanneer is het wijzer om principiële overwegingen op een andere manier onder woorden te brengen?

Politiek met de Bijbel

Op D.V. donderdagavond 12 oktober 2017 wordt het boek Politiek met de Bijbel gepresenteerd. In dit boek geeft René Heij MA theologische handvatten voor het beroep op de Bijbel in de politiek. Want de SGP staat voor Bijbels genormeerde politiek, maar tegelijkertijd zijn er steeds meer politici in Nederland die de Bijbelse boodschap niet meer kennen. Hoe kunnen gereformeerde politici dan toch een beroep doen op de Schrift? Met welke valkuilen moeten politici rekening houden? U bent van harte welkom daarover met de auteur en verschillende politici door te praten.

Na afloop van de bijeenkomst is het boek te koop voor € 11,95. Onderaan deze pagina kunt u zich (kosteloos) aanmelden voor deze bijeenkomst. In verband met de catering is aanmelden gewenst.

Over de auteur

René Heij MA studeerde theologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam en aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij deed onderzoek naar de argumentatie in politieke debatten over de invoering van koopzondagen en werkt nu als trainee bij de gemeente Urk.

19.15 uur     Inloop met koffie/thee

19.45 uur     Opening

Boekpresentatie en inleidingen

Geloofwaardig èn gezaghebbend? Over politiek met de Bijbel in 2017 - René Heij MA, theoloog en auteur

Achterhaald of actueel? Wat de Bijbel een politicus vandaag te zeggen heeft - ir. ing. Sybe Schaap, VVD-senator

Receptenboek of richtingwijzer? Over het gebruik van de Bijbel bij dilemma’s in de bestuurlijke praktijk - ir. Rinus Houtman, SGP-bestuurder (in ruste)

Gelegenheid voor gedachtewisseling en vragen o.l.v. drs. Jan Schippers. Gemeenteraadslid dr. Jan Noeverman uit

Rijssen-Holten zal de eerste ‘prikkelende’ vraagstelling op tafel leggen.

21.45 uur    Sluiting

Aansluitend gelegenheid voor informele ontmoeting

Congrescentrum De Schakel, Oranjelaan 10, 3862 CX Nijkerk

De locatie ligt op 200 meter van NS-station Nijkerk en is rechtstreeks te bereiken vanaf de intercitystations Amersfoort, Utrecht en Zwolle (2 x per uur). De reistijd vanaf Utrecht Centraal is 35 minuten.

Zie voor de routebeschrijving: http://www.deschakelnijkerk.nl/Routebeschrijving%202015.pdf

Aanmelden

Deelname is gratis. Via onderstaand formulier kunt u zich aanmelden voor deze boekpresentatie. Hartelijk welkom!