HomeAgendaInternationale Conferentie 2019

Internationale Conferentie 2019

MIGRATIE: STEMMEN MET DE VOETEN?

Het thema 'migratie' is van alle tijden. Maar de laatste decennia merken we steeds nadrukkelijker de gevolgen van het wegtrekken van mensen uit Oost-Europese landen en uit het Midden-Oosten naar West-Europa.

Wat zijn de effecten van migratie voor het land van herkomst en voor het land van aankomst? Denk bijvoorbeeld aan werkgelegenheid, lagere lonen en braindrain.

Op vrijdagmiddag en -avond 11 oktober willen we samen met onze internationale sprekers en gasten uit diverse landen van Oost-Europa en het Midden-Oosten nadenken over de gevolgen van migratie. Welk overheidsbeleid is gewenst? Kunnen we migratie beheersen? Welke houding nemen we als christen aan ten opzichte van de arbeidsmigrant of vluchteling?

U bent van harte welkom in GOES!

Het middagprogramma begint om 14.00 uur (inloop met koffie vanaf 13.30 uur); het avondprogramma begint om 19.30 uur (inloop met koffie vanaf 19.15 uur). Tussen 17.30 en 19.15 uur wordt een maaltijd geserveerd. U kunt ook apart deelnemen aan het avondprogramma als u 's middags verhinderd bent (of andersom). Het programma kunt u opvragen door een email te sturen naar wi@sgp.nl

Na de lezingen, tijdens de workshops en de pauzes is er ruim de gelegenheid om hierover van gedachten te wisselen en contacten te leggen.

De voertaal tijdens de conferentie is de engelse taal. U kunt wel uw evt. vraag in het Nederlands stellen. Die wordt dan vertaald.

U kunt zich aanmelden via deze link (vul het aanmeldformulier s.v.p. in):

Deze internationale conferentie is een initiatief van de Stichting Vormingsactiviteiten Oost-Europa SGP en het Wetenschappelijk Instituut voor de SGP.

[Foto: BN De Stem]

11 okt. 2019
14:00 - 21:30 uur

Hoornbeeck College
Van Dusseldorpstraat 45
4461 LT GOES
Goes (Zeeland)

Sprekers
Prof. Florin Duma (Roemeniƫ), Minze Beuving, Peter Schalk, Jacques Bazen, Kees Hulsman (Egypte) e.a.