HomeAgendaGuidolezing 2017

Guidolezing 2017

In het 500e jaar van de Reformatie staat de Guidolezing in het teken van de invloed van deze stroming op het denken over politiek, rechtsstaat en democratie. Dit voorjaar signaleerde de heer mr. J.P.H. Donner in het jaarverslag van de Raad van State een groeiende tegenstelling tussen rechtsstaat en democratie. Sommige politici schamperen over andere gezagsdragers. ‘Uiteindelijk zullen rechtsverhoudingen (…) wijken voor krachtsverhoudingen.’, zo schrijft hij in het jaarverslag.

Is ons politiek stelsel en ons democratisch denken en doen toe aan een hervorming? Welke denklijnen uit de Reformatie kunnen ons hierbij inspireren? Wat is de opdracht van politici, burgers, scholen, universiteiten, kerken en andere instellingen? Daarover gaat de derde Guidolezing die de heer Donner in de reformatiestad Woerden hoopt uit te spreken.

U bent van harte welkom om de Guidolezing bij te wonen. Aanmelding is verplicht. De zaalcapaciteit is echter beperkt. Donateurs hebben voorrang. Overige aanmeldingen worden verwerkt op volgorde van binnenkomst. Klik hier om aan te melden.

16 nov. 2017
19:15 - 23:00 uur